Jag känner mig som Valfrid Lindeman

Ni vet Hasse Alfredssons rollfigur som i olika berättelser ur sitt liv alltid råkade "knäppa ihop västen med gylfen."
 
Jag har nämligen opererats och är därför väldigt öm och stel i kroppen. En s k titthålsoperation var planerad men pga av diverse som något övergår mitt ytterst måttliga medicinska förstånd, blev det öppen operation. Lìte mer märkbara konsekvenser, två dygn på lassa istället för hemfärd samma dag och lite längre konvalescens.
 
Så nu sitter jag hemma och gör ingenting Goda vänner tog hand om mig första dygnet och gav mig sedan skjuts till söndagens gudstjänster; annan vän har idag skottat så det är möjligt köra ut med bilen - om jag nu skulle vilja det.
 
När jag är hemma från jobbet skulle jag ha tid jobba med huset. Tyvärr är det just sådant jobb jag bör passa mig för. Dessutom har jag ju svårt sträcka mig upp till taket eftersom jag "råkat knäppa ihop västen med gylfen."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0