Idag använde jag veckans friskvårdstimme

till att vara på stadens bågskyttesällskap och öva bågskytte tillsammans med några arbetskamrater. Jätteroligt!
 
Församlingens friskvårdsgrupp tillsammans med en arbetskamrat som är aktiv bågskytt hade ordnat med tre prova-på-kvällar. Så det blir en kväll de kommande två veckorna också. En gång för några år sedan var jag där en kväll och provade med min yngre son. Så jag är redan lite biten. Och ännu mer blir det nog. Synd att svärfar sålt sitt hus. Ängarna bakom stugan hade ju varit en perfekt plats för sommarskytte.
 
Lite skryt är ju givetvis på sin plats. Kommer här i bildform.
 
Fast jag får väl erkänna att det inte var särskilt långt avstånd.
 
Dagens viktigaste arbetsinsats var annars alpha-kvällen. I den grupp jag lett denna termin sammanfattade vi Kyrkans kännetecken enligt Luther och talade om det sista av de sju tecknen: lidandet. (De sex första är ordet, dopet, nattvarden, ämbetet, avlösningen och bönen.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0