Bara försvinna

Det händer ju att människor gör det. Men hur kan en liten resväska bara göra det?
 
Jag äger en svart s k cabinväska. Nu är den borta. Bara borta. Jag har letat egenom huset. Lyst med ficklampa under alla sängar. Tittat i alla garderober. Letat i utrymmet under trappen som är plataen där jag normalt skulle förvarat den. Kollat på vinden
Den finns inte. Vart har den tagit vägen? Man undrar.
 
Jag måste vända mig till mina vänner och fråga: har någon sett mig komma dragande med den? Har jag haft den med till dig och glömt den så du har en främmande väska i hallen eller annars i (gästrum i) huset? 
 
Det låter otroligt att jag skulle haft den på någon resa och glömt den eftersom det jag alltid skulle ha med på en resa med övernattning (bl a mobilladdare och liten necessär) finns här hemma. Om jag inte tänkt klara mig utan laddare och slängt tandborsten direkt i väskan...?
 
Eller har någon varit in och knyckt den. Eller tog dottern och (olovandes) lånade den till sin Rom-resa?
 
Jag är förföljd av mysterier. Jag har just kommit över mysteriet med sängmotorn som inte funkade och började funka igen, då kommer mysteriet med den försvunna väskan. Upplösningen emotses med spänning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0