Oj då!

Besöksstatistiken för dagen har redan skjutit i höjden. Kära läsarna väntar på söndagsinlägget således.
 
Morgonens korta påminnelse om sommartiden räcker inte som veckans inlägg. En del som idag såg mig komma in i kyrkan en bra stund försent trodde nog att jag själv glömt bort sommartiden. Så var inte fallet. I god tid var jag hos mamma för att ta med henne till kyrkan. Men hon mådde inte tillräckligt bra för att följa. Men på vägen vidare mot kyrkan insåg jag att hörapparaterna var hemma. Kort diskussion med mig själv: komma i tid och inget höra, eller komma lite försent och kunna höra. Jag valde det senare och fick göra återsväng förbi hemmet
 
Efter kyrkkaffet (med våfflor!) for jag till mamma så hann jag träffa henne en stund lite mer ordentligt. Hon börjar bli gammal nu. Hon säger ofta att livet närmar sig slutet. På kvällen for jag åter till kyrkan och lyssnade på en fin enmans*-konsert. Det spelades på fyra olika instrument (dock ej samtidigt!): violin, viola, piano och orgel. Vilsamt att få sitta och lyssna. Efteråt fixade vi lite fika och satt och pratade en stund. Musiker och lyssnare.
 
Under lördagen var jag på den årliga turen till Skellefteå för årsmöte med Änkans skärv. Den tappra lilla föreningen har jag skrivit om förr (leta här på bloggen) så det upprepar jag inte.
 
I samband med besöket i schtaaan gjorde vi även visit hos mor, tre barn (alla födda i sverige) och farmor i invandrarfamilj som bott långt över tio år i Sverige utan att få uppehållstillstånd. Denna lilla rara ytterst skötsamma familj skulle vara ett rent plus för samhället. Fadern har i flera år redan arbetat inom offentliga sektorn i ett bristyrke där man skriker efter folk med hans kompetens. Men arbetstillstånd prövas inte med mindre än att han flyttar till hemlandet och ansöker därifrån. vilket han just nu gör. Vi ber att det ska gå bra och beviljas. När så sker blir det fest! Det lovar jag.
 
I frdags kväll hade vi månadens tacokväll med familjegudstjänst. Rolig tillställning. 
 
 
- - - - - -
* jag skriver så fast det var en kvinna som musicerade, så visar jag därmed hur totalt ute jag är rent språkligt. Väntar bara att någon ska domkapitelsanmäla mig för språklig kvinnodiskriminering. Snart två år sedan jag sist anmäldes. Inte undra på att tillvaron börjar bli lite enformig och tråkig

Kommentarer
Postat av: Lennart Ö

Ja, saliga ären I, när människorna för min skull smäda och förfölja eder och sanningslöst säga allt ont mot eder. (Matt. 5:11) 

2017-03-30 @ 12:02:44
Postat av: De gamle kamraten

Söker du omväxling kan ju du alltid anmäla någon annan.

Svar: Omväxling förnöjer! Har du gjort nåt som kan ge anledning till en anmälan?
Torbjörn Lindahl

2017-04-05 @ 18:06:04
Postat av: den gamle kamraten

Givetvis!
1: Jag formulerar konsekvent om Nattvardsbönernas "Instiftelse-ords-del" - i 1986 års Kyrkohandbok! Detta är objektivt fel att göra men ingen har bråkat än så länge.
2: Exkluderar icke döpta genom att vid dop tydligt påstå att en med Jesus inte ännu förenad människa förenas med Frälsaren - och därmed med Gud. Både Dopritualet, Bilen och Bekännelsen är här på min sida men enligt många tyckmyckna är det nog olämpligt att säga.
3: Läser dag-ligen bloggare som någon gång eller ofta anmälts både hittan och dittan. Det är min rätt men folk finns som hävdar att de stänker ner mig.
4: Har vad en del skulle kunna kalla "olämpliga vänner". Här har jag inget val och inte råd att vara kräsen.

2017-04-06 @ 13:42:59
URL: http://stigstrombergsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0