Tre olika aktiviteter

dominerade dagen.
 
Först deltagande på vår öppna verksamhet Mötesplatsen i Örnäsgården. Men innan jag tog bussen på morgonen fick jag skotta fram bilen vilken jag skulle behöva efter lunch.
 
Hem på snabblunch alltså och sen med bil för hembesök på en plats lite på sidan om stadsbussarnas linjesträckningar.
 
Om aftonen for jag till bönhuset  för att delta i fredagstimmen. Men någon bibelstudiegrupp var det inte utan terminsavslutning med julspel av barnen. Bilder av ens egna söndagsskolavslutningar dyker upp i bakhuvudet. Trevlig kväll med intressanta, andliga, uppbyggliga samtal vid kaffebordet. Sådana samtal som man skulle önska oftare även i kyrkliga sammanhang.
 
Om bloggande hör till sådant som borde ske oftare får kära läsarna bedöma.

Kommentarer
Postat av: Jonas M

Det är därför kyrkaffet är så viktigt, men det är något som verkligen ska anbefallas och att det dessutom ordnas så att det inbjuder till bla andlig reflektion. Inte bara en snabb kopp kaffe med pepparkaka längst bak i kyrkan.

2017-12-11 @ 21:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0