Singing people together

heter en internationell körfestival som just nu pågår i Luleå. Av en ren händelse fick jag nys om saken tidigare i veckan och igår morse kom arbetskamrater i alphaarbetslaget och berättade att en av våra fortsättningsgrupper beslutat infinna sig på onsdagskvällens konsert i domkyrkan. Sagt och gjort: vi inställde rubbet, beslöt flytta gårdagens alphaföredrag till annan kväll, och så infann vi oss alla i domen. Biten som jag blev gick jag även på kvällens konsert.
 
Två fantastiska upplevelser. Igår kväll en grupp från Tahiti och en ungdomskör från New Orleans. Ikväll en körgrupp från Palestina och en kör med mer blandade åldrar från Sydafrika. Ångrar inte att jag gick.
 
Körerna medverkar även i konsert i Kulturens hus på lördag 19.30 och i gudstjänsten kl 11  på söndag i Domkyrkan. Klart rekommendabelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0