Roligt och tråkigt

Firade högmässa idag. Domssöndagen. Som vanligt i Hertsökyrkan. Ovanligt mycket folk. 43 personer. (Hur många präster som var där ska jag inte nämna för då kan jag ju bli kritiserad. Men en av dem hjälpte mig distribuera). Ett antal personer som kommer ganska sällan råkade vara där samtidigt. Fylld av glädje och uppmuntran gick jag ur kyrkorummet således.
 
Men efter gudstjänsten erfor jag något som också berör gudstjäntgemenskapen men som snarare gjorde mig ledsen och bedrövad resten av dagen. Men det tar jag inte på bloggen. Men ett böneämne är det. Kanske framförallt ett samtalsämne för berörda regelbundna gudstjänstdeltagare.

Kommentarer
Postat av: den gamle kamraten

Du vet vart mitt telefonnummer bor - om du vill snacka alltså.

Svar: Jag lär ju veta det.
Torbjörn Lindahl

2016-11-20 @ 23:11:44
URL: http://stigstrombergsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0