Ledigt nyss och snart

Så var det och blir det. Jag har nu varit långledig i sammanlagt dagarna fem. Tre ordinarie veckolediga dagar (jag jobbar ju bara 80%) plus "prostdagar" före och efter. 
 
Därför hann jag två dagar till OAS-mötet. Igår var jag till Boden. Ömsom barnvakt och ömsom snickarhantlangare åt svärsonen som slutför arbetet på förrådet på tomten.
 
Idag har jag kombinerat 
1 göra ingenting
2 läsa
3 röja sly på det i kvarteret gemensamma området mellan  radhustomten och vattnet. Roligt när utsikten ökar.
 
Nu arbetar jag i min yrkesverksamhet bara i dagarna tre, sedan blir det semester. Vad som händer då berättar jag* eftersom det sker.
- - - - - - 
* på bloggen, OBS! inte på Facebook!
Detta deklarerar jag trots att god vän på sin blogg berättat att Facebook är ett torg där man måste befinna sig om man ska hänga med. Jag kan dock berätta att på OAS-mötet mötte jag IRL! densamme vännen och hans hustru och svägerska och svåger! Mycket roligare. Helt utan Facebook!

Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

Ledig??

Du menar väl arbetsuppgiftsfri?

Svar: Jag vet inte om jag ska känna mig tvungen hänga med på alla min gamle kamrats språkliga innovationer.
Torbjörn Lindahl

2016-07-19 @ 21:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0