Två fulla dar

har det varit.
 
Två begravningar igår. Vid den ena träffade jag en gammal vän som jag lärde känna i Uppsala men nu inte sett på många år. När vi efteråt hälsade på varandra sa hon att det var först när jag började tala som hon kände igen mig. Ska jag tänka "fåren känner igen herdens röst" eller...?
 
Igår kväll hade vi vår månatliga taco-kväll i Hertsökyrkan. Vi käkar tacos och har familjegudstjänst och dricker kaffe. Sen går vi hem. Men det vet ni redan för det har jag berättat förut. Mer folk än någonsin denna gång. Mellan 70 och 80.
 
Idag konfirmandlektioner med fridsförbundets konfirmander. Genomgång av apostlagärningarna och sen utprovning av kåpor och övning inför konfirmationen om en vecka.  Ur surrsynpunkt är väl laestadianska ungdomar ungefär som andra men ingen tvekan om att många av dem har större förtrogenhet med mycket som hör kristendomen till. Roligt att dom bestämt sig sjunga sången Härliga lott att i ungdomens dagar  i konfirmationshögmässan. Den sången sjöng jag själv mycket i min ungdom. Den fanns ju med i dåvarande stiftsungdomssångboken Sjung Guds lov.
 
Att jag - efter många års uppehåll - skulle bli konfirmandlärare igen på gamla dar. Vem trodde det?
 
Då var det skönt bli bortbjuden på valborgsmässoafton så slapp jag göra middag. God mat hos gamla vänner innan det blev lite majbrasa med vårsånger.
 
Nu grämer jag mig bara över två saker:
1. Att jag glömde "hissa flaggan" dvs sätta upp lilla fasadflaggan vid bron, idag på HM Konungens 70-årsdag.
2. Att jag inte har någon motorcykel så jag kunde åka första maj-rundan i morgon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0