Prästbesök

blev det idag. Dubbelt.
 
Först av en av församlingens kvinnliga präster som ville uppmuntra mig och därför kom med bil och hämtade mig och sedan tog med mig på fika i stan. Vilken av mina domkapitelsanmälare som särskilt bör notera denna generösa gest från kvinnlig kollega, det inser väl alla trogna läsare vid det här laget.
 
Efter lunch dök prästkollega från Göteborgs stift upp. Han stannar till torsdag fm och hinner då hälsa på både mig och släkt i Boden. I afton bjöd han mig på middag på en av stadens restauranger. Fortsätter det så här vill jag ju inte bli frisk i brådrasket. Roligt med vänner som bryr sig. Tack alla! Och särskilt tack till vän som hjälpt mig städa i huset.
 
Vad pratar man med prästkollegor om? Lite om olyckan kanske. Men mer om sommarens turbulens med domkapitelsanmälningar och mediadrev.
 
Efter lite funderande hit och dit är det nu definitivt när jag ska möta domkapitlets utredningsgrupp. Det blir på tisdag eftermiddag. Det ser jag fram emot. Äntligen händer det nå't.
Trackback
RSS 2.0