På jobbet

Var jag idag.  Dvs var in en sväng på expeditionen och lämnade mitt sjukintyg. Så fick i alla fall några arbetskamrater med egna ögon se att "ryktet om min död är betydligt överdrivet" (Mark Twain).
 
Eller skulle jag hellre säga att det var en stund senare när jag gick in i Domkyrkan för att be en tidebön som jag verkligen var på jobbet? Det kan man undra.
 
Sen gick jag och åt lunch på Corsica och sen buss hem.
Har sedan legat tillbakalutad i fåtöljen och känner att ungefär detta är väl vad jag orkar med på en dag.
 
Orkade i alla fall läsa* Dag Sandahls blogg och se att vi snart firar den stora festdagen IBAPABD.
 
En stunds besök av god vän hann jag också få under eftermiddagen. Även där blev det samtal om kyrkligt diverse.
 
Har även hunnit läsa min gamle kamrats bloggsammanfattning av prästmötet. Synd att man missade det som förfaller varit bästa prästmötet under ens prästtid.
 
Noterar även - med viss munterhet - att uttrycket "tassemarker" nu smittat av sig även på min gamle kamrats blogg. Intressant att se stenarna sättas i rullning...
- - - - -
*den uppmärksamme har noterat att läsning av densamma bloggen inte lagts mig till last i någon domkapitelsanmälan utan bara rekommendation av bloggen. Alltså gör jag det ena och låter det andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0