Snart tillbaka?

Jag är på jobbet några timmar per dag sedan 1 okt. Men givetvis kan jag förstå om arbetskamrater skulle undra var jag håller hus. Ibland består ju dagens arbete mest av hembesök tex och då syns jag ju inte så mycket på arbetsplatsen. Sen kan man ju iofs undra var "arbetsplatsen" är. Ute bland folk eller på kontoret?
 
Idag var jag dock in i i min* kyrka - Hertsökyrkan. Hann samtala en stund med deltagarna i Kraftkällan. Även hann jag in i kontoret en stund. Men hann inte ens sätta mig på kontorsstolen innan dagens arbetstid var slut.
 
Efter helgen och kommande veckas lediga dagar, månd-tisd, är det meningen att jag ska finnas på jobbet heltid. Kommer jag orka det? Att vara på jobbet heltid är väl en sak, att jobba heltid en annan. Eller?
 
Arbetsterapeuten jag besökte senare på em för att få råd för min skadade hand, undrade om det inte var väl mycket att gå upp till heltid. Nå, vi får väl se. Annars begär jag väl få vara deltidssjukskriven lite längre. Men faktum är att det också är tröttande gå hemma. Man behöver den stimulans som mötet med andra innebär.
 
Jobbarna som gjort yttertaket mm på huset är nu klara. Resultatet ser fint ut. Hoppas det är lika bra som det ser ut. Sista dagarna har jag också kommit mig för sätta upp några nya väggskåp i badrum och toalett, vilka funnits i huset i månader. Det går framåt. Heja!
- - - - - - - 
* som jag förklarat förut: när en präst talar om "min" kyrka så uttrycker det samhörighet, inte ägande. Så behöver inte heller detta bli anledning till domkapitelsanmälan.
(Fick f ö ett brev från domkapitlet igår eller idag. Tänkte först att det kanske är ytterligare en anmälan. Men icke. Det var samtalsanteckningarna från mitt möte med domkapitlets utredningsgrupp den 15/9. Ingen anledning till oro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0