Måla hus

Har jag ägnat mig åt i dagarna tre. Inte mitt eget dock. Dotterns och svärsonens nya hus i Boden. Den regniga sommaren har gjort att dom ligger lite efter tidsschemat. Kul att kunna hjälpa till. Även svärsonens föräldrar är där och bidrar till arbetet.
 
Igår for jag dock efter fullbordad arbetsdag till Piteå tillsammans med vänner från Boden. Vi for till Storstrand för att delta i två gudstjänster med predikan av Hans Weichbrodt, OAS-rörelsens inspiratör. Givande kväll. Jag tog emot förbön inför att nu börja jobba igen. Uppmuntrande. 
 
Också uppmuntrande möta flera personer som i uppskattande tonfall sa "jag läser din blogg".
 
Eftersom jag idag fått en kallelse till en sjukkommunion vilken firades på kvällen beslöt jag ägna även denna dag åt målning. Det blev ju en gudstjänst ändå.
 
Trött blir man efter fysiskt arbete. Det märks att jag inte tar i för mycket i mitt dagliga arbete. Det mest fysiskt ansträngande är nog när jag bär gudstjänstbibeln i ingångs- och evangelieprocessionerna. Kanske borde jag skaffa en större och tyngre bibel. Eller klä in den befintliga i blyfodral.
 
I morgon börjar jag alltså jobba. Konstigt att ha så tidig semester att man är är tillbaka före mitten av juli. Oftare har jag nog haft sen semester. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0