Första arbetsdagen

efter semestern var det idag.
 
Först till expen och kolla läget och sen vittja sitt postfack. Sen snabbt förbi Örnäsgården på väg till Hertsön där jag tillbringade en bra stund. Bl a ägnade jag mig lite åt planering för helgens gudstjänster, telefonsamtal till sorgefolk mm. Lite längre lunch då jag passade på att besöka mamma och ta med henne ut på en liten biltur. Förbi kyrkogården där vi satte en blomma på pappas grav. Sen snabbtur till Gammelstad där vi fikade vid Sockenstugan. Senare på eftermiddagen och kvällen blev det två sorgehusbesök.
 
Sist övervann jag min gräsklippningsfobi* och körde runt med min gamla motorgräsklippare. Men det hade inget med jobbet att göra.
 
- - - - -
* trogna och kära läsare noterar vänligen följande:
1. Genom användande av ordet fobi driver jag bara med mig själv
2. Jag anser fortfarande att ordet fobi i mycken allmän debatt används alldeles för slarvigt i sammansättning med diverse andra ord 

Kommentarer
Postat av: Maria

Är det inte lite omodernt att köra en gammal motorgräsklippare? Det verkar lite misstänkt!

Svar: Mycket omodernt!
Torbjörn Lindahl

2015-07-14 @ 00:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0