Väntans tider

tog inte slut
 
Nu väntar jag på domkapitelsprotokollet. En mig bekant bloggare har redan bloggat om beslutet på grundval av det ytterst korta refarat han fått av utredningsgruppens förslag till beslut. Kanske vågar han det pga sin väsentligt större kyrkopolitiska erfarenhet som säger honom att sannolilheten är ytterst stor att domkapitelsbeslutet blir helt i enlighet med utredningsgruppens förslag. Så är det säkert.
 
Själv väntar jag dock med fylligare kommentarer tills jag läst protokollet. Jag har redan skrivit ett utkast så det ska gå snabbt.
 
Men i dessa väntans tider kan man ju fundera en aning. Hur mycket har tex denna onödiga amälningscirkus kostat? Jag menar i pengar. Resor och telefonsamtal för utredningsgruppen. Sammanträdestid som arvoderas. Papper och kopior. Visst hade det väl varit bättre om de pengarna kunnat ges till flyktingar och fattiga eu-migranter? För att inte tala om en massa dyrbar tid som kunde använts till något vettigare.

Kommentarer
Postat av: Maria

Och den oro som detta skapat hos dig.

Svar: Visst är det så.
Torbjörn Lindahl

2015-12-08 @ 22:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0