Nyhetstorkan inte över

Det verkar så. Eftersom Norrbottens-Kuriren försöker hålla liv i affären kring min ringa person och idag t o m blandade in mig i ett sammanhang som jag inte har något att göra med. Redan finns också på nätet det som väl blir morgondagens nyhet: biskopen uttalar sig. På ett bra och tydligt sätt säger han att det är tillåtet för en präst att omfatta den gamla synen på äktenskapet. Skönt att det blir sagt så slipper folk tro att detta är något jag hittat på.
 
Den som är bra på Facebook kan också finna att jag idag fått stöd från aningen oväntat håll. Tack för dom orden kära kollega. Kanske behöver jag snart gå med på Facebook så jag kan se med egna ögon och slipper förlita  mig på arbetskamrater och goda vänner som delger mig gobitarna
 
Igår satt jag och gjorde en sammanställning över alla som meddelat sig med mig via tel, sms, epost , brev eller vid personliga möten och uttryckt sitt stöd eller avståndstagande. En spalt för dom ena och en för dom andra. Dom blev aningen olika långa om man säger så:) Vem som visar mest äkta herdesinne och hör av sig oftast kan jag dock inte berätta för då blir jag kanske anmäld en gång till :))

Kommentarer
Postat av: T Bertilsson

"På ett bra och tydligt sätt säger han att det är tillåtet för en präst att omfatta den gamla synen på äktenskapet."

Detta är icke någon "gammal" syn utan en evig syn, lika rätt idag som för 1000 år sedan och lika rätt om 1000 år. Inför denna, på Skriftens Ord (Matteus 19:4-6 är omöjlig att tolka på något "nytt" sätt) grundade eviga syn, väger den näsvisa kyrkopolitikerns tramsigheter fjäderlätt.

Svar: Du har givetvis rätt. Man uttrycker sig bara lite förenklat ibland.
Torbjörn Lindahl

2015-08-13 @ 00:28:59
URL: http://fieldmarchal.blogspot.se/
Postat av: Svägerskan

När jag läste blev jag påmind om att det är viktigt att inte bara tala med vår Herre utan även med den man talar om. Det är också viktigt att säga det som kan upplevas självklart, vi glömmer det ibland.

Därför vill jag nu säga att det är sorgligt och bedrövligt, hela cirkusen, även om man inte borde bli förvånad!

Håll ut, Gud är trofast!

2015-08-13 @ 08:33:02
Postat av: Bertil Kero

Nu har biskopen gett sitt utlåtande och som förväntat en fadd sådan. Sv.kyrkan är på det sluttande planet, men tack Torbjörn att du står rak i kampen. Många knäppta händer gör som Aron och Hur.

2015-08-13 @ 08:33:14
Postat av: bertil.kero

Nu har biskopen svarat och vi kan bara konstatera att hans svar bekräftar inte biskopens uppgift - att bevaka att Ordet rätt förkunnas. I avfallstider så är det gott att någon likt Torbjörn står rak i stormen. Många stödjande finns likt Aron och Hur. Vi har en Högre makt som styr agendan.

2015-08-13 @ 10:31:26
Postat av: Ronny Broström

Herren är med dig dyre broder Du är salt och det kostar men det är värt allt beder för dig GVD i vår Herre Jesus dyrbara namn

2015-08-13 @ 15:53:53
Postat av: Peter T

Den sista meningen avslöjade mer än den dolde.
Heder åt den som hedras bör.

2015-08-13 @ 19:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0