Umeå x 2

Har det blivit sista veckan. Blev tillfrågad att förrätta begravning i en familj jag lärt känna. Var ner i det ärendet igår. Men for redan torsd kväll och kom igen idag på förmiddagen. Förra veckan var jag också ner och träffade familjen. Men då kunde jag kombinera det med att tvillingbrodern o jag o yngre broderns hustru kunde fira våra födelsedagar tillsammans.
 
Så vid det här laget borde jag kunna vägen. Likafullt körde jag av i fel utfart i en av rondellerna på nervägen i förrgår och kom en helt annan väg än jag tänkt. Men när jag såg skyltar med namn på stadsdelar jag känner igen så lyckades jag krångla mig in på det jag betraktade som rätta vägen.
 
Framme hos tvillingbrodern beklagade jag mitt öde men fick då veta
- Men det är ju den vägen du ska ta. Den nya "norra länken". Hade du fortsatt den hade du kommit direkt hit.
 
På hemvägen i morse tog jag dock den vägen. Fast i motsatt riktning. Sitter nu och funderar på om detta kan bli en liknelse för det andliga livet. Att vara på rätt väg eller fel eller rätt fast man tror det är fel eller fel som blir rätt från andra hållet.
 
Blir nog lite kämpigt kombinera det med morgondagens skatt och pärla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0