Ändå hänger så många med

Jag menar av kära läsarna. Trots att jag inte skriver någonting. Det är nu strax fjorton dagar sedan senaste inlägget och likväl ligger det dagliga besökstalet på bloggen kring 75 personer. Imponerande trohet från kära läsarna.
 
Blir för mig givetvis en utmaning att skriva någonting. Och det bästa jag då så här på stående fot kan komma på att skriva om är - ishockey. Mötte idag vid lunchen hockeyintresserad kollega - dock Skellefteanhängare - utanför expeditionen och sa, halvt på skoj, "ikväll borde man gå på sportrestaurang och käka och se Skellefte-Lule". Och då jag fick ett jakande svar som på förfrågan sades vara helt allvarligt så blev även jag tvungen ta mina egna ord på allvar. Alltså sågs vi på The Corner. Dock ingen höjdare för en Luleanhängare. 5-1 till Skellefteå.
 
Länge sedan jag skrev något som hör till det ämnesområde som brukar dominera bloggen: kyrkliga frågor. Vad kan orsaken vara?
 
1. Mitt intresse upptas mycket mer av det faktum att jag snart - om allt går vägen - blir morfar. Första barnbarnet. Messar ständigt till dottern och undrar hur hon mår. Mycket roligare än att blogga?
 
2. Jag tänker kanske att kära läsarna börjat ledsna på mina återkommande redogörelser för helgens gudstjänstfirande, vilka brukar vara utgångspunkten för denna bloggs kyrkliga betraktelser? I helgen var jag dock i Stockholm och Sörmland. Döpte barn åt goda vänner och firade mässa i samband med dopet. Riktigt fin händelse, om jag får bedöma själv. Träffade även äldre präst som var anställd i KGF i min ungdom. Riktigt roligt få tala gamla minnen.
 
3. Jag känner mig en aning utmattad vid tanken på svenska kyrkan utifrån perspektiven nya handboksförslaget, nyvalda ärkebiskopen mm?
 
4. Känner mig även en aning utmattad vid insikten att många av oss i vår stora församling - som i o f s ofta är goda vänner och har trevligt ihop - ofta drar (eller åtminstone upplever oss dra) åt ganska olika håll när det gäller synen på vad som är viktigt och riktigt och därför ofta har svårt få till den enighet och den gemensamma  vision som vi alla längtar efter.
 
5. Eller är det bara det att Luleå ligger alltför långt efter Skellefteå i Elitserietabellen?
 
6. Eller att det är alldeles för mycket vinter kvar innan MC-säsongen?
 
För det kan väl inte vara så att det är det faktum att jag inte är på face-book som gör att jag inte vet vad som händer ute i stora världen och därför inte har något att skriva om?

Kommentarer
Postat av: maria, Skonummer 39

Om man frågar "Hur är det med barnbarnet" så får man en halvtimmes föreläsning om denna varelses stora förträfflighet.
Såna blir dom, mor- och farföräldrarna!

2014-01-29 @ 17:23:17
Postat av: Håkan Kero

En del är populära enbart med sin utstrålning, andra får försöka skriva sig attraktiva.

2014-01-29 @ 19:14:17
URL: http://hkankerosblogg.blogg.se
Postat av: den gamle kamraten - en farfar

Signaturen "Maria, skonummer 39" har i sin korta kommentar både rätt och fel.
Att den fråga hon anger ger en föreläsning om varelsens eller varelsernas stora förträfflighet är rätt. Felet ligger i tidsramen. En halvtimmer förslår inte på långa vägar!

2014-01-30 @ 21:03:58
URL: http://stigstrombergsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0