Söndag kväll

är det nu och dags att sammanfatta helgen.
 
Promenad på morgonen en dryg timme med funderande över dagens texter.
 
Gudstjänst i Hertsön kl 11. Åtminstone en person vet jag om som uteblev pga att det inte var mässa. Men mellan 20 och 25 andra kom. Några av dem som ofta kommer valde nog predikogudstjänst i östbönhuset istället.
 
Sjukkommunion sedan, efter kyrkkaffet, hemma hos äldre par som jag känt sedan min barndom. Egentligen vänner och kollegor till mina föräldrar. Roligt få tjäna dem på detta sätt nu när deras ork för gudstjänstbesök sviktar.
 
Hann sedan till eftermiddagens matpaus i bönhuset och fick en portion köttbullar innan det var dags för dagens två sista predikningar. Den första av en av de kallade predikanterna, den andra av en av de lokala talarna av något yngre årgång. Sedan avslutningsord och till sist kaffe.
 
Väl hemkommen övervägde jag en MC-tur men valde stilla hemmaliv. Enligt planerna ska det i morgon dyka upp hantverkare som ska ge mitt badrum och toaletten på nedervåningen nya golv och nya våtväggar. Mot slutet av veckan ska resultatet kunna beskådas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0