Dag Sandahl gläder sig

Mitt I allt det trista. Dels över Mitt liv i ett nötskal. Det får han göra. Men även över att väderprognosen för någon dag sedan utlovat snöoväder här vid norrlandskusten nu mot veckoslutet just som jag börjat drömma om premiärturen med motorcykeln.*
 
Här torde Seglora Smedja få något att bita i. Dag Sandahl sprider antimotorcyklist-ism är den givna rubriken i Dagens Seglora.** Att skämta om en norrlänning måste absolut vara hets mot folkgrupp.  När dom dessutom kan basunera ut att dom sett en spricka inom nomineringsgruppen Frimodig Kyrka torde Smedjans lycka vara gjord.
 
Vi frimodiga fortsätter med det som är vårt privilegium i kyrkopolitiken: att ha roligast.

* men dröm om den glädje som varar beständigt. I gårdagens prognos fanns ingen snö på dessa breddgrader, och att döma av verkligheten så har vädret, åtminstone temporärt, anpassat sig till prognosmakarna, .
 
** om dom redan skrivit inlägget vet jag ej. Jag läser aldrig Dagens Seglora.

Kommentarer
Postat av: Hans Odeberg

En sak vi kristna motorcyklister kan lita på är:

Dagen kommer!

2013-04-13 @ 14:10:42
URL: http://bubbavel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0