Rolig högmässa

Var det idag i Hertsökyrkan. Flera av de barnfamiljer som då och då brukar dyka upp råkade var där samtidigt. Det innebar att vi var ca 50 deltagare, varav nästan 15 barn. Och det helt utan någon som helst ansträngning att vara särskilt "barnvänliga", utan bara upplevande det i särklass bästa sättet att få barn till kyrkan: de vuxna gillar det som sker och vill att deras barn ska vänja sig vid det så de också kan uppskatta det när de blir vuxna.
 
Tre av de vuxna var dessutom präster. Och det är ju också roligt.
 
På kvällen hade vi psalmkväll. Då var vi inte lika många, men roligt ändå att träffas bara för att en stund få sjunga psalmer tillsammans.
 
Eftermiddagen en kort stund hos en av döttrarna och på kvällen en sväng förbi mamma.
 
- - - -
 
Ni ser, kära läsare: inget spännande, inget tankeväckande, inget kyrkligt skvaller. Jag kunde lika gärna gjort en totalt meningslös "uppdatering" på Facebook. Nu ska jag göra en till (i förväg) så slipper jag en bloggpost:
nu ska jag snart gå och borsta tänderna med tandkräm inköpt på apoteket på Svartbäcksgatan i Uppsala och sedan ska jag lägga mig. Nu har jag bidragit till att två av mina vänner, vilka är Facebookare, fått ännu mer av det dom där upplever sig få: liv.

Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

Borde inte du oxå skaffa dig ett liv?

Svar: Det är ju det som är frågan. Den dag jag dör kanske jag känner behov av att "skaffa mig ett liv".
Torbjörn Lindahl

2012-10-01 @ 00:06:14
Postat av: Maria

"Nå, inte var det så dåligt!" (Citerar Pajala-gubbarnas kommentar efter att ha läst Mikael Niemis succéroman som vann Augustpriset)
Samma kan väl gälla din dag.
Och apotekets tandkräm "is da shit".

Svar: Nä, inte var den så dalig. Dagen alltså. Och inte den sorts tandkräm jag fått tag på heller :)
Torbjörn Lindahl

2012-10-01 @ 11:23:58
Postat av: den gamle kamraten

Jag tror du missuppfattat något min käre vän!
Facebook är man med i för att där kunna slänga ur sig små notiser om tandkräm och annat. Då sådant får sitt utlopp där skyddas ens blogg mot sådana smuttigheter och bibehåller sin långrandiga kvalitet.

Svar: Särskilt om man använder randig tandkräm, kan jag tänka
Torbjörn Lindahl

2012-10-01 @ 23:04:58
URL: http://stigstrombergsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0