Några nyheter

Skrev "några" i stället för siffra då jag inte vet hur det hela ska sluta.

1. Bengt Holmberg predikar i Hertsökyrkan Söndag 29 januari.
Han är i staden i annat ärende och har då tackat ja till min förfrågan om att predika. Bengt har varit professor i Nya testamentet i Lund. Jag har själv hört honom predika och tala i olika andliga sammanhang (Linköpingsmötena, Kyrkhelg i Karleby, aKF, OAS) och kan därför garantera att ni som tar er till Hertsökyrkan den söndagen får höra en riktigt bra predikan.

2. Frimodig kyrka i Luleå stift
kommer att ha sitt årsmöte i Norra delen av Övertorneå församling (Juoksengi/Svenstein) en av de två sista lördagarna i mars. Årsmöteshelgen kommer även att fyllas ut med ytterligare andligt innehåll så man kan vara där fred kväll - söndag. Lite detaljer fattas innan helgen definitivt spikas. Mer info kommer.

3. Min gamle kamrat har på sin blogg antytt att han eventuellt ska sluta blogga.
Det ska han sluta med! Sluta tänka på att sluta alltså!

Kommentarer
Postat av: Hanna Johnselius

...också kommer ju jag och Mattias till din församling nästa helg... ;-)

2012-01-12 @ 23:42:51
Postat av: Tobbe

Just det. Hanna kommer att tala fred 20 - sönd 22 jan i Luleå i samband med Ekumeniska vinterveckan. Se Domkyrkos predikoturer.

2012-01-13 @ 02:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0