En liten MC-tur

blev det i alla fall. For igår em till svärfar där jag även mötte svåger och svägerska som är uppe från Uppsala. Svågern och jag brukar ömsesidigt kalla varandra för "gammelsvåger" men det är faktskt han som är äldre!
 
Tillsammans hjälptes vi åt att flytta div möbler mm (en del gammalt, en del från IKEA) till ett pensionärsboende där svärfar tänker tillbringa vintern, i stället för i sitt lilla torp. Surströmming hann det också bli!
 
Väl hemma med hojen ser jag i e-posten reklam från en firma som erbjuder sig betala ens fortkörningsböter. Mot försäkringspremie på knappt 600 per år. Max tre gånger och max böter för 10000 på ett år.
 
Vad ska man säga? Detta borde man vetat om innan man satte sig på hojen, eller är inte detta olagligt? Att underlätta för folk att göra olagligheter? Vad sägs om "vi täcker ditt inkomstbortfall under den tid du sitter i häkte eller fängelse pga misshandel eller våldtäkt".
 
???
 
Svågern passade också på att prova motorcykeln. Dock inte snabbare än ettans växel och bara på svärfars och gannens gräsbevuxna tomt. Utan tvekan tyckte han det var roligt. Kanske kan jag få honom med i de MC-burnas skara. Han bor ju inte långt från Sulas MC utanför Uppsala.
 

Kommentarer
Postat av: maria

För ett par veckor sen körde jag bil mellan Västerhaninge och Södertälje på en väg som i folkmun kallas "Slingerbulten". Jag blev nästan åksjuk fast det var jag som körde. Enormt många kurvor och krön. Tydligen hade 5 MC-förare mist livet där de senaste sju åren. Läskigt.....

2012-08-26 @ 19:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0