Nu är det dags...

Nu är det - till Ann O Nyms oförställda glädje! - dags för årets första inlägg som handlar om motorcykelåkning.

Idag hämtade jag under förmiddagen - jag är ledig idag - hojen från verkstaden hos Heds. Den har stått där hela vintern. Den i höstas beställda reparationen blev lite sen och av någon anledning missade jag verkstadens besked att det var dags hämta den, så det blev för sent ta hem den före vintern. Så den blev kvar. Men det har den inte mått illa av, tror jag.

Kort hemfärd. I princip raka spåret. Övervann frestelsen att ta en extra tur. Senare på eftermiddagen då jag prommenerade sista delen av vägen hem efter ett besök hos mamma var det finare väder. Då återkom frestelsen men den övervanns av visss trötthet när jag väl kommit hem.

I samband med verkstadsbesöket passade jag på kolla lite på begagnade hojar. Ett fint ex av Yamaha TDM 900 fick det att vattnas en aning i munnen. Tidigare i månaden har jag även använt del av ledig förmiddag till besök på både Hondacenter - Honda har ju några nya intressanta modeller - och Lindroths där man kunde beskåda både Suzuki V-Strom 650 och nya Triump Tiger 800. Hm...Nä, det slutar nog med att jag behåller min gamla Transalp (Honda). Men en något större hoj skulle vara roligt när man ligger efter landsvägen. En hoj med 21 tums framhjul behöver jag ju egentligen inte, jag som aldrig ger mig ut med hojen bland grönsakerna och sällan kör på grusvägar.

Nu gäller det att med några korta svängar under helgen öva upp känslan så man är fit for fight till maj-rundan på tisdag. Min gamle kamrat möter väl upp på Storgatan i Älvsbyn?

Kommentarer
Postat av: den gamle kamraten

OjOjOjOj!!

Är det dags för dendäringa kortegen av anabola mopeder nu igen!

2012-04-27 @ 20:36:41
URL: http://stigstrombergsson.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Men det är i vart fall inget anabolt i tanken: bara normal 95-oktanig från Statoil eller OK. Vi ses!

2012-04-28 @ 11:42:41
URL: http://torbjornlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0