Alpha

Ikväll startade vi höstens alpha-grupp i församlingen. Ann O Nym har i en tidigare kommentar önskat att jag ska göra reklam för detta. Tyvärr blev det nu lite för sent. Men det var bara informationskväll ikväll så om det finns någon ytterligare lulebo som vill gå en alphakurs och få lära sig grunderna i den kristna tron och få möjlighet ställa sina frågor så är han/hon välkommen till Hertsökyrkan nästa onsdag kl 18.30. Då börjar vi på riktigt. Fram till mitten av december håller kursen på, varje onsdag kväll.

Det finns de som av olika skäl framför kritik mot alpha, men jag fortsätter vara mycket positiv. Vad jag kan se har vi inget annat verktyg i församlingens arsenal som på samma sätt förmår vara en väg för nya människor in mot fördjupad tro.

Målet är ju sedan att de som gått i alpha och dess fortsättningsgrupper ska finna vägen in i församlingens övriga fördjupningsgrupper såsom veckomässor, bibelsamtal mm.

Nu regnar det nästan varje dag. Inget som lockar till MC-körning. men jag spanar troget in väderleksrappporterna: blir det bara andra löften så...än är säsongen inte slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0