Skriva o skriva o skriva...

Kanske är detta sista året med bloggfasta. Vi får se. Första åren jag bloggfastade så "fastade" jag även från att kolla eposten. På den tiden kom den överväldigande delen av min privata epost från en diskussionsgrupp med präster. Jag kollade inkorgen med viss regelbundenhet och rederada alla diskussionsinlägg olästa. Sedan dess har jag fått en massa andra engagemang i olika föreningssammanhang där informationsutbytet sker mailvägen så jag måste läsa - ofta. Dessutom har den sagda diskussionsgruppen hamnat lite i dvala så antalet ebrev därifrån är inte störande många. Alltså måste datorn i alla fall slås på i tid och otid. Alltså innebär inte bloggfastan den totala (nästan) datorvila som det innebar för några år sedan. Alltså blir inte bloggfastan lika verkningsfull. Alltså blir den (nästan?) meningslös. Alltså kan jag kanske skippa den nästa år och fasta på nått annat sätt istället. Eventuellt - alltså!

Till stor glädje för gammal kamrat, Ann O Nym, PE Simma m fl som hungrar och törsta efter denna bloggs djupheter. Men som sagt det är bara en tanke - ännu.

Men läsarna är på hugget: 57 unika besökare igår på första bloggdagen. Idag 70(*) - hittills! Det vill till att man skriver nåt vettigt. Men vad ska man skriva? Jag får prestationsångest när jag kollar igenom Dag Sandahls blogg. Hur hinner karl'n. Och varifrån får han all den information som han bloggar om? Hur många tidningar läser han, kan man undra.

Själv får jag nöja mig med att skriva om sånt som jag möter.

Nu har jag firat påsk för detta är. Vid gårdagens högmässa mötte jag ett par som jag hade mycket att göra med för sisådär 25 år sedan då dom var studenter på högskolan och gick i Porsökyrkan där jag då var präst. Sedan många år bor dom i mellansverige och nu var det väldigt många år sedan vi möttes. Roligt att vi fick ses igen. I afton firade vi högmässa kl 18. Ett antal medlemmar från Fridsförbundet var med på kvällsmässan. Kyrkokören sjöng.  Hertsökyrkan passar inte för kvällsgudstjänster under den ljusa årstiden. Den nedgående solen lyser in genom de stora fönstren längst ner i kyrkan så det blir mer än lovligt varmt. Tidigare på eftermiddagen gjorde jag ett hembesök med sjukkommunion.

Nu sitter jag här och språkar med äldste sonen som återvänder till Stockholm imorgon fm. Samtidigt som jag besiktar motorcykeln. MC-fasta utlovas inte. En tur tillsamman med bloggrannen Per-Eric någon gång vore kul. och det redan innan Pingstrundan, för den ska du väl åka? Ja, vi ses väl redan på första maj-rundan.**

(* det blev t o m 74 innan dygnet var slut ser jag morgonen efter)

** när första maj infaller å söndag och jag är ägare till fungerande besiktad och godkänd motorcykel  och jag råkar vara ledig (detta är första året i mitt liv som allt detta inträffar samtidigt) - är enda tillfället jag skolkar från kyrkan på en helgdag. Förra gången första maj var på söndag hade jag högmässa. Jag hade tagit hojen till kyrkan i akt och mening att "gena" till Älvsbyn och hinna fatt kortegen där och följa sista sträckan till palten i Piteå. Men jag iddes inte. Men sen har jag åkt varje år.

Kommentarer
Postat av: Annette Öberg

Jag TV-fastade måndag-torsdag sedan Fastlagssöndag. Fick se TV om jag ville, de övriga dagarna.

Tiden som med detta blev "ledig" har jag ägnat åt litteratur, musik, "tjänande" på olika sätt. Fastan - kan stärka oss genom att vi får vara redskap i Guds hand, igen, igen och igen...

2011-04-26 @ 13:04:41
Postat av: Tobbe

Jo, en av poängerna med olika slags "fastande" är att det ska ge tid åt det som är viktigare...

2011-04-26 @ 17:29:38
URL: http://torbjornlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0