Lite mer om frågorna kring styckmordet

I förrförra inlägget (scrolla ner en liten bit) skrev jag om det sk styckmordet 1984 utifrån Per Lindebergs böcker som jag läst och blivit starkt gripen av.

I inlägget nämnde jag att det på Facebook ska finnas en grupp "Till stöd för de anklagade läkarna i styckmålet". Nu har jag fått information (jag läser ju inte själv på Facebook) att den ändrats till "Till stöd för Thomas Allgén och Tet Härm". Nu nämns alltså de två läkarna med sina rätta namn.

I eget namn uppträder dom också i en artikel på Brännpnkt i SvD i februari. Den artikeln kan du läsa här.

Detta lilla inlägga ska inte uppfattas som svar på det jag skrev alldelses nyss att jag ska återkomma i frågan. Nej, då blir det lite utförligare. Under tiden tycker jag kära läsarna verkligen ska ta del av de länkar jag gav i förrförra inlägget och åtminstone genom passivt stöd (gå med i Facebookgruppen) försöka bidraga till ett slut på denna rättsröta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0