På tåget

Steg upp förhållandevis pigg i morse efter en trevlig kväll med äldre syrran. När jag vaknade såg det ut att vara dåligt väder. Kanske regn, tänkte jag, och min sämre halva fick genast chans att drömma om att det skulle hindra mig promenera till järnvägsstationen och få anledning ta taxi istället. Koll på balkongen visade dock inget regn.

- Bara morgondimma, sa syrran när vi möttes.

Hon hade rätt. Sakta lättade dimman och det blev ljusare. Trevlig promenad ner mot centralen - eller Resecentrum som det väl numera heter. En ny byggnad - som i form och färg påminner om den där som muslimerna vandrar runt vid sin vallfärder (f ö ser man tydligt minreten och kupolen på Uppslas moské från min systers lägenhet.) Kort stund hann jag sitta på stationen och spana in dagens UNT. Sedan ca 09.10 sitter jag på tåget mot Östersund. Just nu står vi i Bräcke efter att ha passerat Gävle, Söderhamn, Hudiksvall, Sundsvall och Ånge.

Om ca 30 min ska jag vara framme. Där kommer jag att möta bror och svägerska som kommer med bil från Umeå. Tillsammans ska vi deltaga på äldre väns födelsedagsfirande. Egentligen mer vän till mina föräldrar men för mig och mina syskon ett slags extra moster/faster (?) under hela vår barndom.

Vackert väder och även myckert vackert att åka genom detta mellan- (eller ska en norrbottning kallad det syd-?) norrländska landskap.

Kommentarer
Postat av: SigridL

Du vinkade väl i Hudiksvall hoppas jag. Eller strax söder därom.

Vi ordnar ärkestiftets andra Oashelg sista helgen i oktober. Förra året anordnade vi den första. Vi är framåt.

2010-10-02 @ 20:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0