Hemma igen

Ja, jag har ju redan i fredags kväll berättat att jag kom lyckligt hem. Igår var jag tillsammans med tre goda vänner på en resa till Skellefteå. Där hälsade vi på en flyktingfamilj som vi känner. Det var trevligt. Om jag inte redan lovat hänga med på den resan hade jag kunnat gå på ett 90-årskalas. Det hade jag också blivit bjuden till. Kan trösta mig med att jag var på 80-årskalaset för tio år sedan. Dessutom fick jag träffa 90-åringen i dag i bönhuset och sjunga gratulationssång tillsammans med församlingen.

Har alltså varit på flera gudstjänster idag. Hade blivit ombedd predika i bönhuset kl 13 då en av de kallade fått lämna återbud. Funderade ett tag om jag skulle nöja mig med det. Men då vanan att gå i kyrkan söndag förmiddag är djupt rotad hos mig så beslöt jag att även infinna mig i Hertsökyrkan kl 11 där kollegan Mats hade söndagsgudstjänst. En fin gudstjänst var det och trevligt som vanligt vid kaffet. Till min stora glädje fick vi vid gudstjänsten sjunga den långa varianten av Med Gud och hans vänskap, vilken finns i psalmbokstillägget (720?). Underbart att få instämma i  "..ty en dött för alla.. och alla i en". Jag brukar se till att vi sjunger den minst en gång per år, så nu är det gjort för den här gången.

Sen till bönhuset som sagt där jag först fick lyssna till en predikan innan jag själv talade. Efter 50 min matpaus var det sedan dags för ytterligare två predikningar, innan det blev kaffe igen. Nu är man alltså fullproppad med både Guds ord och "gemenskapens sakrament".

Ibland har Dag Sandahl en riktigt bra dag. Måste han haft i morse när han på sin blogg skrev inlägget Postsynodal depression. Även du som normalt inte läser Dags blogg bör ge dig chansen till ett gott skratt.

Kommentarer
Postat av: Kyrkvärd i väntan på glidföre

Klockrent av Dag, men har han glömt oss förtoendevalda. Skall inte även vi få samma utbildning ;) (haha)

Tre lite olika stilar idag och ändå samme Fader. Lärorik dag.

2010-10-31 @ 21:28:32
Postat av: "Syster"/Annette Öberg

Har oxå haft en fantastisk fin Söndag med Frälsningen som tema - delgivning av äldre man och senare vittnesbörd vid kaffet. Mötte senare en tros-syster så det blev middag hos mig. Bönegemenskapen blev stark och glädjen i tron hos oss båda ventilerades - en Rik dag.

2010-10-31 @ 22:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0