Söndagssammanfattning

Två gudstjänster blev det för mig idag. Först högmässa i Hertsökyrkan vilken jag själv ledde. Äldste sonen som är hemma från Stockholm över helgen följde med. Tre präster fanns med bland gudstjänstfirarna, en var från grannkommunen och en pensionär. Jag fick  hjälp i distributionen. Det var glädjande.

Efter en kort vila hemma och snabbmiddag gjorde jag ett besök i bönhuset. Inte lika mycket folk som förra veckan. Erling predikade efter det att Jörgen läst en lång predikan av Luther.

Jag märker ju att jag lika bra kan berätta på bloggen vad jag gör - Facebook behövs inte. Arbetskamrat har dock visat mig att annan arbetskamrat skapat gruppen "Vi som vill att Torbjörn Lindahl ska gå med i facebook". Hur många medlemmar är det nu?

Nu väntar jag på sedvanlig söndagkvällsavslappning: Beck  kl 21 i TV 4. Vad ska jag gör i väntan på det? Dammsuga kan man ju inte göra på vilodagen!

Kommentarer
Postat av: Gunvor Vennberg

Jag blev inspirerad till ett blogginlägg apropå predikoturerna, läs gärna det!

2010-11-08 @ 11:29:20
URL: http://gunvorvennberg.blogg.se/
Postat av: sven-åke nilsson

Dom som inte var där var nog på stormötet i Kuttainen. Där var det över 300 som begick nattvarden.

Barnen oräknade . Jag och den Arne Hällefors hade alltså mycket att göra med själva distributionen.

2010-11-08 @ 12:03:24
URL: http://karesuandoherden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0