Luleå - HV 71 2-1

Jag såg det med egna ögon tillsamman med min gamle kamrat och hans yngste son. Luleå hade nog övertaget i första perioden. HV kom loss bättre i den andra och i den tredje fick Luleå periodvis kämpa för att behålla den ledning dom trots allt fått. HV:s mål var ett totalt skräpmål. Men så går det ju ibland. Luleå ligger nu på andra plats i tabellen och bör rimligen ha säkrat en plats bland de fyra främsta inför slutspelet.

Det är faktiskt ganska roligt att gå på hockey, men nu blir det inte på ett tag så läsare som lider över för mycket hockeysnack på bloggen kan bli lugna. Bäst så annars behöver jag ju snart en ny kategori även för hockeyinlägg.

Kommentarer
Postat av: Father Brown

Utlyser Fader Torbjörn Hockey-fasta eller är det andra omständigheter som gör att matchrapporterna uteblir?



2009-02-21 @ 22:48:03
Postat av: Ann O Nym

hockeysnack går väl an men det där tjatet om mc blir lätt för mkt spec nu då det inte är säsong

2009-02-21 @ 23:11:14
Postat av: Andreas Holmberg

Det enda Lule Hockey nu har säkrat är en plats i slutspelet. En plats bland de fyra främsta är inte på långt när säkrad, eftersom det återstår 9 poäng att spela om.



Men förutsättningarna är onekligen rätt goda, och när nu slutspelsmålsättningen är uppfylld måste ribban absolut höjas.



Säger Andreas som var med sin familj i Delfinen (Coop?) när Lule gick upp i serieledning på Annandagen.

2009-02-22 @ 07:34:48
URL: http://efsidag.blogspot.com
Postat av: Tobbe

Andreas har helt rätt. Man ska inte ropa hej... Det blir spänning ända fram till målsnöret. (Jag erkänner att jag tänkte lite fel när jag tittade i tabellen och därför blev överoptimistisk.)

2009-02-22 @ 14:34:07
URL: http://torbjornlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0