Vårtecken 3, 4 (och 5?)

3. Jag tog vanliga cykeln till mässan. Alltså är det tillräckligt varmt för att man ska kunna cykla till mässan i Hertsökyrkan ca kl 18 och hem ca kl 22 - utan att frysa för mycket. Vi var tolv personer som deltog i veckomässan, präst och kantor inräknade.

4. På vägen hem när jag passerade kanten av Björkskataområdet så såg jag en liten igelkott som vandrade fram på vägen. Den såg faktiskt lite nyvaken ut men som tur var så var jag tillräckligt vaken för att inte köra på den trots att den gick på min sida av cykelvägen.

5. Vi pratade, vid en stunds samtal efter mässan, om bönen. Jag delade med mig av lite erfarenheter av förbönstjänst - där jag lärt mig mycket och inspirerats mycket av OAS-rörelsen (!) och några av deltagarna berättade om erfarenheter - egna och andras - som tydligt tyder på Andens verk och Andens gåvor i funktion. Någon kommer t o m att åka på stora OAS-mötet i Borås i sommar.

Vad kyrkoråd än tycker så blåser Andens vind vart den vill! Ett vårtecken så gott som något - vår i Andens rike alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0